Emniyet Kemeri



Ülkemizde trafik kazalarında her gün 30 insanımız hayatını kaybetmekte ve 1000 insanımız farklı şiddetlerde yaralanmaktadır. Aileler en sevdiklerini, Türkiye insanını ve yetişmiş iş gücünü trafik kazalarında kaybetmektedir.
 
Projemizde Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği ile birlikteyiz. Çünkü omurilik felçlisi olmanın üç sebebinden ( trafik kazaları, yüksekten düşmeler ve sığ suya balıklama atlamalar) en büyüğü trafik kazaları ve bu kazalarda da emniyet kemeri kullanımının olmamasıdır.
 
Sosyal sorumluluk projesi olarak Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği ile birlikte yaptığımız çalışma kapsamı şu şekilde;
 
Trafik güvenliği semineri ( Bu semineri trafik kazası sonucunda omurilik felçlisi olmuş bir TOFD üyesi ile birlikte yapıyoruz), emniyet kemeri devrilme simülatörü ve alkol gözlüğü uygulamasını yine firmaların kendi tesislerinde veya ofislerinde gerçekleştiriyoruz.
 
Bu uygulamaların her biri için TOFD’nin belirlediği ihtiyaç sahibi omurilik felçlisi bir insanımıza bir adet akülü tekerlekli sandalye bağışlanmasını istiyoruz (TOFD’nin hesaplarına 4200 TL ve resmi dernek bağışı olarak yapılıyor ve katma değer vergisinden düşülebiliyor). HED Akademi olarak bizim bir talebimiz bulunmamaktadır.
 
Seminer Özet İçeriği: ( Yaklaşık 60-75 dakika sürmektedir).
Birinci Bölüm: Sürücülerin ve trafikteki korunmasız yol kullanıcılarının trafik güvenliği ile ilgili bilmeleri gereken kritik bilgiler kendilerine verilecek. Trafikte ve sürüşte doğru bildiğimiz yanlışları, bu yanlışların tehlikelerini, bize ve ailemize verebileceği zararları ve elbette doğrularını birlikte konuşacağız.
 
Türkiye’de trafik kazalarının resmi rakamları ve sebepleri
Trafik kurallarını ve trafik işaretlerini bilmek, uygulamak (Çocuklarım ve Ben Trafikte Güvende miyim?)
Tüm koltuklarda emniyet kemeri kullanımı neden gerekli?
Sürüşte hız ne demek, farklı hızların kazalara etkisi
Korunmasız yol kullanıcıları
Yaya kazaları ve sonuçları
Sürüşte dikkate dağıtıcılar (Mobil cihazlar, yemek, içmek, makyaj vb)
Yorgunluğun ve uykusuzluğu sürüş üzerindeki olumsuz etkileri
Farklı hava ve yol koşullarında sürüş
Lastikler
İkinci Bölüm: Karıştığınız bir trafik kazası bütün hayatınızı değiştirebilir.
Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği Başkan Yardımcısı Semra Çetinkaya veya Tuğçe Akgün geçirdiği trafik kazasının değiştirdiği hayatını anlatacak. Ülkemizde omurilik felçlisi olmanın en önemli sebeplerinden biri "Trafik Kazaları" dır ve bu risk hepimizi her gün trafikte beklemektedir.
 
Emniyet Kemeri Devrilme Simülatör Uygulaması: Sabahtan çalışanların yoğun kullandığı veya kolay erişimli bir alana kurulmakta ve yaklaşık mesai bitimine kadar tecrübe etmeleri sağlanmaktadır.
 
Birkaç referans bilgisini de aşağıda bulabilirsiniz.
ODTÜ ( Orta Doğu Teknik Üniversitesi ) ve Emniyet Genel Müdürlüğü’nün ortaklaşa gerçekleştirdiği Türkiye’deki emniyet kemeri kullanımı ile ilgili araştırmanın 2016 yılı sonuçlarına göre:
Türkiye genelinde şehir içinde 355.432 ve şehir dışında 244.001 araç olmak üzere genel toplamda 599.433 araç gözlemlenerek sürücü ve ön koltuk yolcusu emniyet kemeri kullanım oranları hesaplanmıştır. Türkiye genelinde sürücülerin %50,1’i, ön koltuk yolcularının %40,6’sı emniyet kemeri kullanmaktadır. Şehir içinde bu oranlar sırasıyla %42,4 ve %31’dir. Aynı oranların şehir dışında sırasıyla %61,5 ve %52,2 olduğu tespit edilmiştir.
 
2016 yılında meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazaları incelendiğinde, 185128 ölümlü ve yaralanmalı trafik kazasının 32722’ sinin Yayaya çarpmaktan kaynaklanmaktadır. http://www.trafik.gov.tr/Sayfalar/Istatistikler.aspx