Çamur dolu parkurlarda yarıştılar


Sporseverlerin büyük ilgisini toplayan, doğayla iç içe gerçekleşen yarış kapsamında yetişkinler ve çocuklar gün boyunca parkurlara meydan okudu.
Yarışmacılar finish çizgisine çamur içinde büyük bir mücadelenin ardından ulaştı. 500’den fazla sporseverin yer aldığı etkinlikte 5 kilometre boyunca 20’den fazla engeli aşarak yarıştı.
Yarışların yanı sıra festivalde, training alanında yoga, pilates, zumba gibi aktiviteler, müzik performansları, söyleşiler ve çeşitli workshoplar gerçekleştirildi. Etkinlikte, Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği (TOFD) sosyal sorumluluk partneri olarak yer alırken, sporseverlere dernek yönetim kurulu üyesi Tuğçe Akgün söyleşi gerçekleştirdi. Söyleşide dernek çalışmalarına değinen Tuğçe Akgün “Mudrace’e tekerlekli sandalyede bulunmanın zorluğunu göstermek için empati parkuru getirdik. Koşamasak da farkındalık yaratıyoruz” dedi. Empati parkuruyla yer alan TOFD, katılımcılara tekerlekli sandalyede olma deneyimi yaşattı.
Mudrace yarışlarının 7.si, “Be More Human” mottosuyla insanı fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak geliştirmeye teşvik eden öncü spor markası Reebok ana sponsorluğunda organize edildi. Etkinliğin ikincisi ise Eylül ayında Kilyos’ta gerçekleştirilecek.
 

Rakamlarla Reebok Mudrace!

Çamur yapmak için 150 ton su, 1 ton buz, 4 ton demir ve 3 ton ahşap malzeme kullanıldı.
- 80 m3 hafriyat yapıldı.
- 9'u çamurlu olmak üzere toplam 21 engel yer aldı.
- Gün sonunda toplam 2.270 km mesafe koşuldu ve 287.000 kalori yakıldı.
- Temizlenme duşlarında 65 ton su tüketildi.
- Yarışma boyunca ısınma ve ceza olarak 11.000'den fazla burpee yapıldı.
- Kurulumda 215 kişi çalıştı. Organizasyon günü ise 110 görevli yaklaşık 1.650.000 adım attı